Videos

header ads

Takut Skandal Didedahkan, TSMY Akur Perintah Tun M?


Amat pelik apabila seorang yang sudah berkecimpung dalam politik tidak mengenali siapa bosnya?

Malah terlihat janggal apabila duduk dalam satu parti dan organisasi tetapi bertuankan orang yang bukan ada jawatan dalam parti.

Apalah gunanya ada parti tetapi akhirnya orang luar dari parti yang menjadi ikutan dan diberi kesetiaan. Begitulah nampaknya yang terjadi kepada Tan Sri Muhyiddin Yassin, mantan Timbalan Perdana Menteri.
Sudah jadi pengetahuan umum TS Muhyiddin disingkir dan dilucutkan jawatan kerana tidak setia pada ketuanya.

Malah amat tepat tindakan yang diambil oleh DS Najib kerana melantik dan melucutkan jawatan Menteri adalah prerogativenya, ditambah lagi memiliki timbalan yang sentiasa “blur” dan pura pura “blur” pada isu yang dibangkitkan terutama nya 1MDB walaupun selalu duduk di sebelah Presiden di dalam setiap mesyuarat .

Malah Idola dan pujaan hati Muhyiddin iaitu Tun Dr Mahathir juga akan menyingkir sesiapa sahaja yang tidak sehaluan dengannya.

Apa apa yang dikatakan dan diluahkan oleh TS Muhyiddin selepas dilucutkan jawatan boleh dianggap tidak bernilai kerana dia ad lah dalam kategori orang yang dibuang , dan bukan orang yang meletak jawatan.

Orang berprinsip akan meletakkan jawatan kerana jawatan itu d lantik oleh orang yang dianggap sebagai tidak dipercayai lagi, namun dalam kes TS Muhyiddin dia tidak begitu, dia sayang jawatan tetapi tidak suka orang yang melantiknya. Dalam politik tidak boleh begitu.

Kini sahih dan nyata, apabila TS Muhyiddin bertuankan Tun Mahathir dengan mengiringinya membuat kenyataan membela pesalah dalam sidang media Tun Mahathir baru-baru ini.

Apakah yang mendorong TS Muhyiddin menyokong Tun Mahathir walau pun sehingga artikel ini ditulis masih belum nampak sehelai dokumen sahih pun berkenaan 1MDB?


Hanya dengan soalan, dakwaan dan andaian sahaja TS Muhyiddin sudah setuju dengan Tun Mahathir?

Sedang Clare Brown pun sembunyi diri walau dengan gah mengaku ada pelbagai bukti dan dokumen tetapi gagal hadir diri ke di sini untuk menunjukkan kepada semua rakyat Malaysia akan bukti itu.

Mungkinkah TS Muhyiddin sesuai jadi PM “remote” yang dikehendaki Tun Mahathir sebelum PM sebenar tampil pada jadual Tun Mahathie iaitu tahun 2020?

Ada orang berpendapat TS Muhyiddin amat takut dan terikat dengan Tun Mahathir dan memberi kesetiaan kepadanya atas sebab tersimpan satu skandal tanah yang membabitkannya hampir 20 tahun lalu.

Kes itu disimpan oleh Tun Mahathir atas sebab dia memang suka memegang sesuatu sebagai insuran untuk mempastikan seseorang itu akur kepadanya.

Malah dikatakan ia juga alat “remote” dan kawalan jauh supaya orang yang dilantik ini akan sentiasa ingat bahawa jika tidak setia kes dan isu ini akan di bawa naik untuk mengenekan nya.

Jadi TS Muhyiddin bukanlah setia tetapi “takut”. Semua boleh rujuk kepada isu seperti di bawah ini dan bertanya kenapa Tun Mahathir tidak ambil tindakan dan cuma mengalihkan TSMY ke pusat sahaja.

Apakah motifnya?

Adakah sama juga ketika Tun Mahathir tahu lebih awal akan perilaku Anwar seawal tahun 1993 tetapi masih mahu menggunakan Anwar untuk sekian waktu sebelum waktu sepatutnya baru dibangkitkan kes?

Banyak lagi boleh dipersoalkan berkenaan hubungan TSMY dengan Tun Mahathir ini, grand design Tun Mahathir yang mahukan “bin Mahathir” bila tiba waktunya tetap berjalan dan ia tidak boleh diumumkan sendiri tetapi diumumkan oleh PM pak turut. PM pak turut mestilah yang boleh dipegang tengkuknya dan TSMY ada ciri ciri tersebut.

Sila rujuk kes ini :- Muhyiddin Yassin’s scandal exposed
Read more http://www.kualalumpurpost.net/muhyiddin-yassins-scandal-exposed/

Post a Comment

0 Comments