Monday, November 30, 2015

Bapa Rogol Setiap Hari Anak Mirip Isteri


JAKARTA – Ibarat ikan haruan yang sanggup makan anak-anaknya sendiri, namun kes ini mungkin jauh lebih buruk lagi daripada haiwan air tawar tersebut.

Setiap malam sepanjang tiga tahun lepas, gadis remaja berusia 17 tahun, yang bernama ‘DR’ (nama sebenarnya dirahsiakan), terpaksa melayan nafsu seks bapa kandungnya sendiri, Rusdi.

Lelaki kejam berumur 44 tahun itu tergamak mengadakan hubungan seks dengan DR di rumah neneknya yang juga ibu mertua Rusdi, di Tangerang ibu wilayah Banten dekat sini.

Kehadiran Dr Mahathir Pada PAU2015 Bawa Pengertian Besar - Reezal Merican

Kesediaan bekas perdana menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad untuk hadir ke Perhimpunan Agung UMNO 2015 (PAU2015) pada awal bulan depan akan membawa pengertian besar kepada perhimpunan itu.

Timbalan Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pulau Pinang, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican berkata perbezaan pendapat yang wujud antara Dr Mahathir dengan pemimpin sekarang tidak harus menjejaskan kesatuan dalam parti.

Thursday, November 19, 2015

Duit Banyak Tapi Buat Baju Ikut Bentuk Body



Siapa yang dok tengok Anugerah Skrin 2015 pada 8 November lalu, memang tak perasan ke sesuatu yang pelik di karpet merah hari tu? Miss A naik berpinar mata tengok fesyen-fesyen yang digayakan artis wanita..

Dah macam tak cukup kain ada, dah macam sarung nangka pun ada.. Paling Miss A geram tengok baju yang dipakai oleh pelakon Uqasha Senrose.. Woi, ko ni pakai baju ke berbogel? Miss A tengok baju ketat nak mampos!

Monday, November 16, 2015

Ibu Anak 6 Dicerai & Hanya Makan Nasi Berkuahkan Minyak Masa Di Pasir Gudang

PASIR GUDANG - Gara-gara suami yang bersikap cemburu terlampau, seorang wanita hidup menderita selepas ditinggalkan suami September lalu.

Salina Ahmad, 33, (bukan nama sebenar) berkata, kehidupannya dihimpit kepayahan dalam menyara lima anak yang berusia tiga hingga sembilan tahun, apatah lagi sedang mengandung anak keenam.

Menurutnya, kesabarannya sudah benar-benar teruji selepas hampir 10 tahun hidup terseksa mental dan fizikal kerana sikap suami yang bukan sahaja panas baran dan terlalu cemburu, malah gagal dalam menyediakan kewangan keluarga.

Thursday, November 12, 2015

Johari Ghani Cuba Sabotaj Najib?


Dilihat dari beberapa kenyataan dan tindakannya kebelakangan ini. kelihatan Timbalan Menteri Kewangan yang baru, Datuk Johari Abd Ghani ni macam nak mensabotaj Datuk Seri Najib Tun Razak dari dalam.

Tak berapa lama selepas dilantik jadi Timbalan Menteri Kewangan. Johari membuat kenyataan bahawa syarikat Telco diarah untuk tidak mengenakan caj GST sebanyak 6% ke atas kad pra bayar bermula 1 November yang lepas.

Walhal tarikh kuat kuasa perkara itu adalah pada Januari tahun depan seperti yang diumumkan oleh Najib dalam bajet 2016. Dek kerana itu, kerajaan teruk dihentam dalam Facebook oleh penyokong pembangkang yang memang tunggu silap pemimpin BN macam Johari.

Baru-baru ini, Johari buat hal lagi bila dia masuk campur dalam hal pembinaan rumah mampu milik DBKL bila dia mempertikaikan kemampuan pemaju Era Ecoland sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan orang ramai.

Wednesday, November 4, 2015

Rakam Video Hantu Secara Live Belakang Lori


Pengguna laman sosial Facebook dan aplikasi WhatsApp baru-baru ini kecoh mengenai Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) yang didakwa ‘berhantu’ dan ‘keras’ susulan beberapa insiden kemalangan jalan raya yang mengorbankan pemandu yang melalui lebuhraya tersebut.

Malah, Sinar Harian baru-baru ini mendedahkan beberapa kisah seram yang dikongsi oleh pengguna LPT2 yang pernah mengalami detik menyeramkan ketika mengguna laluan terbabit termasuk mendakwa melihat langsuir bergayut pada papan tanda elektronik.

Tuesday, November 3, 2015

Kapal Perang Melayu Jauh Lebih Besar Dari Kapal Portugis?


Kalau anda merasakan bahawa artikel ini patut diketahui oleh anak Melayu di luar sana, maka sebarkanlah ia semoga mereka tahu sesungguhnya ,mereka pernah hebat suatu masa dahulu.

Lakaran jong di atas dibuat berdasarkan lakaran yang dibuat di Melaka dalam tahun 1613 oleh bangsawan, askar dan sarjana Portugis bernama Godinho de Eredia (yang lahir di Melaka). Ini bermakna lakaran Eredia ini dibuat ketika penghujung zaman Jong Melayu.

Lebih 100 Saman Dikeluarkan Dalam Tempoh 2 Jam Di #LPT2


Hati kering! Itu gambaran sikap sesetengah pengguna Lebuh raya Pantai Timur Fasa 2 (LPT2) yang masih melanggar had laju hinggakan dalam tempoh cuma dua jam operasi had laju dilakukan di laluan itu, sebanyak 102 saman dikeluarkan polis, kelmarin.

Statistik seramai 85 maut di laluan itu dari Januari 2011 hingga 26 Oktober lalu, langsung tidak menggerunkan mereka.

Dalam operasi itu, sekatan jalan raya dibuat di kedua-dua arah di Kilometer (KM) 255 dekat Perasing, Kemaman, yang mana dua kamera dipasang di dua hala iaitu di KM240 arah Kuantan-Kuala Terengganu dan KM273.4 arah Kuala Terengganu-Kuantan.

Monday, November 2, 2015

Nak Hapus Subsidi Beras ST15 Tapi Tak Kenal Jenis Beras


Kebodohan budak-budak pembangkang dan penyokong Tun Mahathir terus terserlah bila mempertikaikan pemansuhan subsidi beras ST15 yang diumumkan kerajaan minggu lepas. Sebelum apa-apa, persoalan yang nak ditanya ni, kenal ke tidak beras ST15 ni macam mana?

Tak payah buang masa terangkan musabab kenapa subsidi beras jenis ST15 ini dhapuskan kerajaan, beras ni kenal ke tidak dulu nak kena tanya.

Terlihat Wanita Berjubah Putih Di Pengadang Jalan Lubuk Batu #LPT2

Gambar hiasan
Kelibat wanita berjubah putih labuh dengan rambut panjang mengurai turut dilihat seorang pekerja kilang sawit, Mohd Muradzi Mohd Nawi, 20, kira-kira tiga jam selepas berlaku kemalangan yang meragut nyawa dua beranak yang juga jiran hadapan rumahnya.

Dalam kemalangan kira-kira jam 11.40 malam pada 17 Oktober lalu di Kilometer 273.9 susur keluar ke Plaza Tol Cheneh itu, seorang peneroka Felda Neram 2, Hasan Abd Wahab, 53, dan anak sulungnya, Hanis Shazwani, 21, terbunuh sementara isteri dan anak bongsunya cedera.

Mohd Muradzi berkata, sejurus mendapat khabar mengenai kemalangan yang menimpa jirannya itu, dia bersama abangnya, Mohd Mutalib, 33, segera bergegas ke Hospital Kemaman di Chukai untuk menziarahi.

Kerajaan Johor Bazirkan Duit Sambut Pulang Piala AFC


Hari ini dan semalam gempar melihat sambutan besar-besaran yang dianjurkan oleh JDT dan rakyat Johor bagi meraikan kemenangan pasukan mereka dalam piala AFC..

Persoalan disini berapakah duit rakyat dibazirkan hanya untuk menyambut sebutir piala yang tidak memberi apa-apa faedah kepada rakyat untuk mereka mengatasi kos sara hidup yang tinggi setiap hari..???

Kemalangan Di #LPT2 Berpunca Gangguan Makhluk Halus?



Pengguna Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) tidak menolak kemungkinan wujudnya gangguan makhluk halus di laluan itu.

Umum mengetahui LPT2 dicop sebagai ‘lebuh raya berhantu’ rentetan kes kemalangan maut yang berterusan berlaku di laluan sepanjang 184 kilometer itu sejak dibuka sehingga sekarang.

Jolokan itu diberi orang ramai kerana bagi segelintir mereka kemalangan meragut nyawa yang berlaku itu bukan semata-mata berpunca daripada faktor yang boleh dilihat dengan mata kasar sahaja sebaliknya ia turut berkait dengan gangguan makhluk ghaib.