Videos

header ads

5 Sebab Mengapa Zahida Zarik Khan Patut Jadi Ketua Puteri UMNO Malaysia #Zahida4KP3 #KakIda


Apabila menyebut saja nama Zahida Zarik Khan, ramai yang mengenali beliau sebagai individu yang cantik memegang jawatan nombor dua di dalam organisasi Pergerakan Puteri UMNO Malaysia 2013 - 2018.

Ikuti 5 sebab mengapa tuan empunya nama ini wajar dipilih menjadi Ketua Puteri UMNO Malaysia untuk penggal seterusnya.

1. Kepimpinan - secara peribadi mengenali beliau, amat jarang melihat beliau memberi arahan dan membiarkan ahli-ahli bersendirian menjalankan agenda / tugasan sebaliknya beliau dilihat lebih gemar turut serta menjayakan sesuatu agenda / tugasan. Kepimpinan melalui kebersamaan ini amat baik kepada ahli untuk mewujudkan hubungan sama rata.


2. Penjawatan UMNO - ketika ini beliau menjawat jawatan selaku Ketua Puteri UMNO Bahagian Pandan, Naib Ketua Puteri UMNO Malaysia dan juga turut sama di dalam hierarki Majlis Tertinggi UMNO. Pendedahan yang beliau terima selama ini merupakan satu pengalaman terbaik mengurus tadbir sayap parti ini pada masa akan datang.

3. Penjawatan Korporat - dari bidang korporat, beliau memiliki penampilan dan kepujian semasa menjawat kedudukan sebagai Pengerusi Yayasan Pelajaran MARA dan juga Pengerusi MAEPS. Banyak pihak akui mudah berurusan dengan beliau bahkan dilihat gemar turun padang melihat persiapan program yang bakal diadakan.

4. Mesra - mudah didekati dan disenangi ramai sama ada kalangan ahli² UMNO atau tidak dan anak muda. Beliau tidak kekok mengulas pelbagai isu dan paling penting mesra dengan masyarakat walau dalam apa keadaan sekali pun terutama ketika berhadapan mangsa² bencana yang beremosi.



5. Bersederhana - perwatakan beliau yang bersederhana ini membuatkan banyak pihak mempercayai sifat anak muda ini untuk terus menjayakan objektif sayap parti ini. Dalam masa yang sama sifat rendah diri, lemah lembut ternyata disenangi rakan-rakan seperjuangan dan msyarakat luar khususnya.


“Saya ingin memastikan Puteri UMNO terus memperkukuhkan parti dan melakukan transformasi seiring dengan suasana politik ketika ini, khususnya dalam kalangan orang muda,”
- Zahida Zarik Khan

Post a Comment

0 Comments